10 Eylül 2013 Salı

Dikiş Makinesi Tercihim

Janome Dikiş Makinesi  ( 423S )


Dikiş makinesi seçiminde bir kaç püf noktası vardır.Bunlardan bir tanesi ilik açıyor olabilmesi .Şimdiki Dikiş makinelerinde ya bir adımda ilik açma var yada bir kaç adımda ilik açabilme bunlardan herhangi birini seçebilirsiniz. Zaten düz dikişi piyasadaki tüm dikiş makineleri yapabilmektedir ve zigzag dikiş de vardır.Desenli dikişleri kullanılacak olanlar içinde bunlara uygun makineleri seçebilirler. Piko yapan ve fermuar dikebilmesi dikiş makinesi alırken önemli hususlardan biridir. Dikiş makinesinde dikkat etmemis gereken önemli unsurlardan biride ayaklarının değişiyor olmasıdır.Dikiş makinesi alırken servis ağının geniş olmasıda önemlidir.




Kendime kumaş çanta dikme hevesiyle merak saldım dikişe. Ama elde olacak gibi değil.  Bir makine şart. Şart ama ben makine de dikmeyi bilmem. Dikiş hevesim geçici olur mu ? hangi model olmalı vs. derken uzun uzun düşünüp araştırdım. Araştırmalarımı  da netten yaptım bu arada. Mağazalara gidip makineleri yakından görmüşlüğüm yoktur.
Önce kafamdan markaları eledim. Modelleri inceledim. Janome de karar kıldım. Marka belli olduğuna göre hangi modelini alacaktım ?
İlk kez makine alacak ve kullanacak birine göre basit bir şey almak lazım diye düşünülebilir.
Ancak sürekli model değiştirecek durumum yok. O zaman acemilerin tüm ihtiyacına yönelik, çok basit olmayan,  çok da uçuk fiyatlı olmayan bu modelde karar kıldım. JANOME 423S

Bu modeli yine hiç yakından görmeden internet satışı olan bir siteden aldım. Siteden almamın nedeni de fiyatının çoğu yere göre uygun olmasıydı. Siparişim gelene kadar endişeyle beklesem de yaptığım alışverişten memnun kaldım. Yaklaşık bir yıldır kullandığım makinemden de memnunum tabi. :)




Aşağıdaki tüm özellikleri taşıyor.  Üstelik,  hayatında ilk kez dikiş makinesi kullanan benim gibi bir acemi de rahatlıkla kullanıp bir şeyler dikebilir. Ayrıca Kullanım klavuzu çok açıklayıcı ve yol gösterici.
Öte yandan bu modelle ilgili videolarda mevcut internette. Takıldığınız yerlerde bakabilirsiniz. Ya da karar verme aşamasında  bir fikir sahibi olabilirsiniz.

Bu yazımla bir fikir sahibi olabildiniz mi yoksa kafanız daha mı karıştı bilemiyorum ama ben makinemi seviyorum. Aldığım günden beri de herhangi bir pişmanlığım olmadı.


ÖZELLİKLERİ

Janome 423s ile çok pratik kullanımlı en dayanıklı dayanıklı makina!
Janome 423s ile İlik dahil 23 adet dekoratif dikiş ve desen fonksiyonları bulunmaktadır.
Dikiş Makinesi tek adımda İstenilen ebatta ilik açabilir
Janome 423s ile 5 mm genişliğinde zigzag yapabilirsiniz
Değişebilir dikiş adımlarını da kendiniz ayarlayabilirsiniz
4 Kat kumaşları ,5 kat kumaşları hatta 8 kata kadar kumaşları dikebilmektedir
Extra kalın kumaşları da zorlanmadan kolaylıkla dikebilirsiniz
Kol dikebilir, manşet açabilir, çocuk kıyafetleri dikebilir ve zor ulaşılan bölgeler için yuvarlak burun dikimi aracı mevcuttur
Dişliyi aşağı indirip her türlü kasnak nakışı yapabi, kum iğnesi dikebilir, çin işi, Türk İşi vs. yapabilirsiniz
Standart ve opsiyonel aksesuarlar ile kenar dikişi, fermuar, gizli fermuar, nervür dikişleri, kenar kıvırma, overlok, düğme, aplike, triko, kapitone dikimi ve daha birçok özellik.
Her türlü ince ve kalın kumaşı dikebilme imkanı (kot, penye, triko gibi)
İleri ve geri dikiş yapabilir
Çift iğne kullanımı ile birbirine paralel süsleme dikişi yapabilirsiniz
Tek düğmeye basarak kolayca ayagını değiştirebilirsiniz
Otomatik olarak ipliği takabilir
İplik tansiyon düğmesi ile istenilen esneklikte dikiş dikebilme imkanınız bulunmaktadır
Sağda, solda veya ortada olmak üzere iğneyi 3 pozisyonda kullanabilme imkanı
Katlanabilir taşıma kolu ile taşıma kolaylığı
Makine üzerinde aksesuar saklama kutusu
Tozluk örtüsü hediye olarak gönderilir dikiş makinesi muhafaza edebilirsiniz
Seri ve sessiz çalışma özelliği ile etrafınızdakileri rahatsız olmadan çalışabilirsiniz
Janome dikiş makinesi İplik kesici
Aydınlatma lambası ile karanlıkta bile dikiş dikebilir
Otomatik olarak masurayı sarabilir
İşaretli iplik geçirme yolları ile kolay ve hatasız hızlı bir şekilde iplik takabilir
Tek düğmeye basarak kolay takılıp çıkarılabilen ayaklar
Hız ayarlı elektronik pedal

igne iplik kumaş seçmez kalın işlerde 4 kat,5 kat hatta 8 kat hatta kot kumaş dikimlerde bile hiç bir sorun çıkarmaz dikiş, nakış,kırk yama her türlü dikiş yapabilirsiniz

9 yorum:

  1. Bende Janome kullanıyorum pişman olmazsın diye düşünüyorum ben memnunum.. Manto diker mi onu merak ediyorum açıkçası.. Janomelerde en ucuz modellerde bile kalın kumaşı dikmesi çok güzel bir özellik.. Güle güle kullan.. Birde kelime doğrulaman var kaldırabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler . Ben henüz kiyafet dikecek kadar tecrübeli değilim o boyutta kullanmadım makineyi ama diktiğim minik çantaların icine tok Dursun diye koyduğum polar kumaşları dikebildigine göre mantığı da diker diye düşünüyorum :)) uyarınız icin teşekkürler kaldırdım ;)

      Sil
  2. Bende hiç dikiş makinesi kullanmamış biri olarak, dikiş makinesi bakıyorum ama aslında ne alacağım konusunda hiç bir fikrimde yok, ama bu yazınız çok faydalı oldu..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba:) bende bu modeli anneme hediye almak istiyorum siz nerden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba www.ticaretmerkezi.com.tr den almıştım en uygun fiyat orda diye. Sun anda fiyatlar nasıldır bilmiyorum. Yine de araştırın derim. Aynı yerden alacaksanız bende hemen gelmemişti biraz beklemiştim . Hatta ilk kez alışveriş yaptıgım bir yer olduğu icin de biraz endiselenmistim gelmez mı diye ama geldi :))
      Şimdiden hayırlı olsun anneniz güle güle kullansın inş ;)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sevgili Sibel
    Bende bumakineden kullanıyorum
    Fermuar ayağı alacağım sağ sol boşluk olandan
    Fakat iğne yönü nasil değişiyor onu bilemedim
    Bilgi verirsen çok sevinirim
    Duygu ben :)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Slm Sibel,hanım makinanizi alalı epey olmuş sanırım halamemnun musunuz netden aldığınızda da garanti denir sıkıntı oldumu yardımcı okurmusun uz...

    YanıtlaSil