30 Kasım 2012 Cuma

Mavi ekmeklik


Ahşap boyama kursuna gittiğim sırada, boyadığım 2 ekmeklikten bir tanesi. Nereden bakarsanız bir, bir buçuk sene olmuştur boyayalı.
Ekmekliği yengem ikea'dan almış ve öyle kullanıyordu. Sonra ben bu boyama işlerine başlayınca, ailedeki herkes yavaş yavaş bana elindeki malzemeleri çıkartarak boyatmaya başladı :))



Yengemin mutfağı mavi tonlarda olduğu için önce, ekmekliği maviye boyadım. Başka peçete aldım dekupaj için. Güzel olmadı boyası. Tekrar boyadım, ağladım, sinirlendim vs. vs.  Zaten boyarken de sürekli fikir değiştirdiğimden illaki sök boz bir şeyler oluyor :)))
En sonunda da sakin bir renge boyayıp, aralara eskitme görüntüsü vererek boyama işlemini tamamladım. Ve peçetelerimi yapıştırdım. Toplamda 3 farklı desen peçete kullandım. Ve,  ilk ve son kez kapak kısmında hamur kabartma yöntemini uygulayarak ekmekliğimi tamamladım. Tabi ki hamuru fırınlama riskine girmedim. Hamur fırınlama işini evinde hocamız çiğdem hanım halletti. 
Kapak kısmına, fırınlanmış hamuru yapıştırıp iki boyut görünüm elde ettikten sonra, hamuru boyayla peçete dekupaj ile uyumlu hale getirdim. Doğal bir görünüm yakalayıp, bütünlüğü sağladıktan sonra vernik uyguladım. Ve ekmeklik kullanıma hazır hale geldi. :) 
Bu ekmeklikten sonra çok sipariş aldım. Bana da yap aynısından diye. Ama kimseye yapmadım. Bir sonraki defa aynısı olmayacak çünkü. Birebir aynısın çalışmak kadar sıkıcısı yok benim için.  İllaki çalışmalarımda sonunda, acaba nasıl olacak diye beni  heyecanlandıran bir şeyler mutlaka olmalı.
Aa bundan sonra ekmeklik boyamadım mı?  boyadım.  Ama bundan tamamen farklı bir şey oldu. Onu da paylaşacağım.

 Herkes için güzel bir hafta sonu olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder