27 Kasım 2012 Salı

Yelekli Bebek Şekeri

Küçük adamlar geliyor :)

İlk düşündüğüm bebek şekeri fikri aslında buydu. Örme Yelek,  içine kavanoz .

Netten araştırdım ve gördüğüm örgü yeleklere bayıldım. Sonra ördüğü yeleklerini pasaj.com da ve burada paylaşan (satışa sunan) Nuran hanım ile iletişime geçtim. Yelekleri örebileceğini söyledi. Yelekler örülecek de ne renk yaptıracağız ? O zamanlar benim yeğenciğime, doktorlar bir kız, bir erkek dedikleri için; kararsız kalıdk. Sonra biz de tek renk olmasındansa  karışık,  rengarenk olmasının daha mantıklı olacağına karar verdik. Ve Nuran hanım yeleklerimizi örmeye başladı.

Yelekler bitip, elimize gelince evdeki hesap çarşıya uymadı. Çünkü kavanozların en küçük boyu bile yeleklerin yanında büyük kaldı . Dolayısıyla yelekleri kavanozlara geçiremedik.

Bu arada  da Eminönü'ne gidip geliyoruz. Bebek eşyaları- süs malzemeleri alıyoruz. Oradaki toptancılarda da, merserize iplikten tığ ile örülmüş, yelek- hırka elbise ve tulum şeklinde, örgü şekerler görüyoruz. Yelekleri yada hırkaları içlerine, tüle sarılı badem şekeri koyarak süslemişler. Onları görünce, boşuna mı ördürdük, burada hazırları var , fikrine kapılsam da.... 
Yok! kesinlikle bizimkiler daha iyi ;) Bence örgü, merserize yünde olmamış. Yün, daha iyi.  Bizimkiler , el örgüsü ve bir sıcaklığı var.


Neyse uzatmadan konuya dönersem, kavanoz yerine alternatif aramaya başladım ve sonunda buldum. Mantar şişeler. Evet ! onların boyu  küçük, yeleklerin içine sığabiliyorlar. Çok sevindik tabi :)

Sıra geldi, içlerine konulacak şekerlere. Mantar şişelerin ağzı dar,  her şeker içine sığmıyor. Bir sorunu aşınca karşıma bir diğeri çıkıyor.  Ama pes etmek yok. Şekerleri yapacağım.


Yelekler renkli olunca, şekerlerde renkli olmalıydı. Şekerci, çikolatacı gezdim. Ve şişelerimin içine sığacak çikolatalar buldum. Çakıl taşı çikolatalar ( yeni çıkarmışlar ) ve küçük bonibonlar alarak şişelerin içine doldurdum. Etiketlerimi yapıştırdım,  yelekleri giydirdim.

Veeee minik adamlarım mevlit gününe hazır.



bilgi ve sipariş için : sibelcedizayn@hotmail.com

2 yorum: