28 Aralık 2012 Cuma

yeni yıl ekmekliği :)





Ekmekliği aslında yeni yıl konsepti olsun diye boyamadım. Zaten boyayalı da bir yıl kadar oldu.  Tamamen aşçı amcalı peçetelerdeki renk uyumundan giderek boyayı yeşil kullandım. Sonra kırmızı, sonra puantiyeler ve bu hali aldı. Ekmekliği Serenim istediği için boyamıştım. O beğendi, mutfağına da uydu. Ama krem rengi boyanıp daha sade bir şey de yapabilirmişim:)  bir daha ki sefer artık ;)

Bu çalışmamı şimdi  paylaşmamın sebebiyse, yılbaşı konseptini andırıyor olması ve bu vesile ile size iyi yıllar dilemek,


2013 yılının size, ailenize, sevdiklerinize
   ve bütün insanlığa huzur, sağlık, bereket, bolluk ve başarılar
 getirmesi dileklerimle... Sevgiler, Saygılar






17 Aralık 2012 Pazartesi

Çiçekler ahşaptan olunca...



Merhabaaaa

Bakıyorum en son 9 Aralıkta post yayınlamışım. Onu da önceden ayarlamıştım zaten. Bir haftayı aşkın bir süre bloguma bakamadım, sizleri takip edemedim. Çünkü; bu arada teyze oldum ben. Minik Yalın'ımız 6 Aralık sabahı bize merhaba dedi :))) Hoşgeldin minik kuzum benim :)

Haberi alır almaz,  apar topar hazırlanıp çıktık yola. Tabi çıktık yola çıkmasına da, İstanbul'un sabah trafiğine takılınca, hastaneye varamadan  oğlumuz doğmuştu bile. Gittiğimde,  kara saçlı, çatık kaşlı , ciddi mi ciddi minicik bişey gördüm :) 3 kilocuk minik insan yavrusu :))))) Tüm aile odada. Seren'ciğim mutluluk sarhoşu... 
Herkes şaşkın, mutlu, duygusal tüm duygular karışık.
Ailemizin Nisan ayı başlarında yaşadığı acı kayıptan sonra sevince boğulduğu tek zaman.

laleler
Yeğenim olmuş öyle hemen bırakır mıyım onları :) On gün de minik böceğim ve kız kardeşimle birlikte kaldım. Ben anneliği prova ettim. Minik teyzoşuma baktım. Öptüm kokladım. O da anneliğe alışmaya çalıştı. 

Yaklaşık 5 yıllık evli oluşum, hala çocuğumun olmayışı nedeniyle etraftaki akraba ve komşu teyzelerin! bana acıyarak bakıp inş. senin de olur yavrum sözlerini duymam ve aşırı gelen giden olması harici her şey çok güzeldi.
( Teyzeler korkmayın anneliğe engel bir sorunum yok,  bu yüzden üzgün de değilim. )  Şimdiden sonra ben de düşünebilirim o ayrı :))) Çünkü, bebek gerçekten çok güzel bir şeymiş. İnsanın tüm derdini stresini alıp götürüyor. 
Amaann kısmet diyelim :) Allah doğru zamanda isteyen herkese versin. Her şeyin de hayırlısını nasip etsin. 

Neyse konuya dönersem , Canlarımdan ayrılmak çok zor olsa da, bugün itibariyle iş başı yaptım. Hem sizlere merhaba demek istedim, hem de bu lalecikler aracılığı ile sizlerle sevincimi paylaşmak istedim.

Lalelerin hikayesine gelince, onları kursa gittiğim zamanlarda kayın pederim görüp bana almıştı. Ben de zevkime göre boyadım. Şimdilik mutfağımda duruyor. Gerçi çok kısa bir süre içinde de şu an oturduğum evimden  taşınacağım. Artık yeni evde nerede olurlar bilemem ;)

Herkese güzel bir hafta olsun efendim.

9 Aralık 2012 Pazar

Vintage Gazateliğim


İki yıl önce Eminönü alışverişimiz sırasında aldığımız gazetelik. 

Yıl 2010  Seren ( kardeşim olur) evlilik hazırlığında.  Eee haliyle alınacaklar var. Ve bu işlerin en hesaplı alışveriş yeri Eminönü. Hem çeyizlik eksikleri alacağız. Bende ahşap boyama kursuna gidiyorum hem de kendime ahşap boyama malzemeleri,  kurdele süs vs. bakacağım. Ancak, ahşap boyama malzemesi almaya gittiğim  dükkanlarda pek çeşit olmadığını ve  fiyatlarının da umduğum gibi çıkmadığını söylemeliyim. Bu malzemeleri satan herhangi bir dükkanda da, aynı fiyata aynı malzemeleri bulabilirsiniz.
Ama  tuhafiye alanı, çoook çook hesaplı onun da hakkını vermek lazım:)



Neyse efendim, ahşap boyama malzemeleri satan dükkanlara girdiğimiz sırada Serencik kendisine boyamam için, bu gazeteliği ve boyalarını almıştı. Kendi evi için, boyayıp ona teslim edecektim. Ancak, hep başka şeyler araya girdi ve ben bu gazeteliği bir türlü boyayamadım.  Kendisi evlendi, eşya aldı , evini döşedi. Ben, ahşap boyama kursunu bitirdim. Koca bir yaz geçti. Kış geçti, hala gazeteliği boyayamamıştım. 

2012 yılının başlarında, artık boyamam gerek, diyerek gazeteliğimi elime aldım ve iki günde tamamladım. Zaten malzeme elimde var, boyası verniği hazır. Zamanında da,  boyarım diye peçetelerimi de almışım.  Aradığım ve lazım olan her şey elimin altında olunca ve ev işlerini es geçince hazırlaması da  kısa sürdü :)

Görüldüğü üzere, gazeteliği krem rengi boya ile boyadım. Peçete üzerindeki desenlerden sadece kuş resimli olanları kestim ve onları peçete tutkalı ile yapıştırdım. Ancak bir türlü içime sinmedi. Çok boş duruyor gibiydi gazetelik. Sonrasında eksiğin, kuşların gazetelik üzerinde bir bütünlük oluşturmadığında olduğuna karar verdim. Buradan yola çıkarak da, yeşil ve krem rengi boyaları karıştırdım ve süngerle doku çalıştım. Yetmedi, ince uçlu fırça ile yazı efekti verdim :) 
Vee sonuç bu: Evliliğinin birinci yılı dolmadan da gazeteliğini kız kardeşime teslim ettim. 

************

7 Aralık 2012 Cuma

Beyaz takı kutusu


Öncesinde, içi dışı simsiyah üzerinde alev desenleri olan bir kutuydu şu anda fotoğraflarını gördüğünüz bu kutu. Bir erkek öğrencinin 7. sınıfa giderken görsel sanatlar dersinde boyadığı siyah, alevli ateşli bir kutu. 
Öylece kenarda bekleyen ...
Kutunun benimle ilgili kısmına gelince; 


Bu kutuyu da yine , ahşap boyama kursuna gittiğim sırada boyadım.
Siyahtan beyaza boyama işlemi, benim gibi 
sabırsız , 
bir an önce süsleme aşamasında olmayı isteyen biri için, 
sıkıcı ve zor olmuş olsa da,  güzelceee beyaza boyadım. 
Seçtiğim peçete ile de dekupaj yaptım. Boyutlu boncuk boyalarla ve yapışkanlı plastik ayna boncuklarla süsledim- vernikledim. Kapak ağzına da gri püskülümü taktım ve kutu yeni görünümüne kavuştu.

Keşke, boyama işlemine başlamadan önce kutunun siyahlı halini çekmiş olsaydım da ÖNCESİ- SONRASI yapabilseydim. Ama, maalesef elimdeki görseller sonrasına ait  :(

*******************

Son olarak,
Malum bugün cuma, hafta sonu geldi. Herkesin, ne istiyorsa  ne planladıysa, onları gerçekleştirebildiği bir hafta sonu olsun ;)
İyi tatiller


4 Aralık 2012 Salı

Betty Boop'lu takı kutusu

Geçen yıl Eminönü'nden aldığımız katlamalı kutuyu kuzenim Begüm için boyadım. Kutu, normalde dikiş kutusu olarak satılıyor. Ancak benim elimde takı kutusu oldu. Kurstakilerin, hep çocuksu, süslü püslü, pembeli yada puantiyeli şeyler boyuyorsun. Ağır klasik bir şeyler boyamadın hiç, serzenişlerini duymazdan gelerek kutucuğu boyamaya devam ettim. Hem de pembeye, hem de Betty Boop resimleriyle; üstelik puantiye de kullandım :)))



Katlamalı kutu olduğundan boyaması çok zor oldu benim için.  Almıştık artık ve boyamaya da başlamıştık bir şekilde bitecekti. Parça parça boyamaya devam ettim. Betty hanımın :) resimlerini netten bulup, çıktısını alarak transfer yaptım. Transfer kağıdına fotokopi almadığım için baskı iyi olmadı. Normalde transfer tutkalı ile bire bir görüntünün objeye geçmesi gerekir. Bende resimler silik bir şekilde transfer oldu. Ama sorun değildi benim için. Büyük bir keyifle resmilerin iyi çıkmayan yerlerini boyadım. Betty, fırçamda tekrar süslendi :)


Kutunun boyama ve vernik işlemi bittikten sonra, katlarını yeniden monte ettim. Ancak ortadaki çekmecesi ters olmuş.  Monteden sonra farkettim ama sökmedim - sökemedim üşendim :)

Bu kutuyu boyarken,  yaptığım işleri bir blogda paylaşma düşüncesinde olmadığım için, sadece bitmiş halinin fotoğrafları var. Artık idare edin canlar;)


30 Kasım 2012 Cuma

Mavi ekmeklik


Ahşap boyama kursuna gittiğim sırada, boyadığım 2 ekmeklikten bir tanesi. Nereden bakarsanız bir, bir buçuk sene olmuştur boyayalı.
Ekmekliği yengem ikea'dan almış ve öyle kullanıyordu. Sonra ben bu boyama işlerine başlayınca, ailedeki herkes yavaş yavaş bana elindeki malzemeleri çıkartarak boyatmaya başladı :))



Yengemin mutfağı mavi tonlarda olduğu için önce, ekmekliği maviye boyadım. Başka peçete aldım dekupaj için. Güzel olmadı boyası. Tekrar boyadım, ağladım, sinirlendim vs. vs.  Zaten boyarken de sürekli fikir değiştirdiğimden illaki sök boz bir şeyler oluyor :)))
En sonunda da sakin bir renge boyayıp, aralara eskitme görüntüsü vererek boyama işlemini tamamladım. Ve peçetelerimi yapıştırdım. Toplamda 3 farklı desen peçete kullandım. Ve,  ilk ve son kez kapak kısmında hamur kabartma yöntemini uygulayarak ekmekliğimi tamamladım. Tabi ki hamuru fırınlama riskine girmedim. Hamur fırınlama işini evinde hocamız çiğdem hanım halletti. 
Kapak kısmına, fırınlanmış hamuru yapıştırıp iki boyut görünüm elde ettikten sonra, hamuru boyayla peçete dekupaj ile uyumlu hale getirdim. Doğal bir görünüm yakalayıp, bütünlüğü sağladıktan sonra vernik uyguladım. Ve ekmeklik kullanıma hazır hale geldi. :) 
Bu ekmeklikten sonra çok sipariş aldım. Bana da yap aynısından diye. Ama kimseye yapmadım. Bir sonraki defa aynısı olmayacak çünkü. Birebir aynısın çalışmak kadar sıkıcısı yok benim için.  İllaki çalışmalarımda sonunda, acaba nasıl olacak diye beni  heyecanlandıran bir şeyler mutlaka olmalı.
Aa bundan sonra ekmeklik boyamadım mı?  boyadım.  Ama bundan tamamen farklı bir şey oldu. Onu da paylaşacağım.

 Herkes için güzel bir hafta sonu olsun


27 Kasım 2012 Salı

Yelekli Bebek Şekeri

Küçük adamlar geliyor :)

İlk düşündüğüm bebek şekeri fikri aslında buydu. Örme Yelek,  içine kavanoz .

Netten araştırdım ve gördüğüm örgü yeleklere bayıldım. Sonra ördüğü yeleklerini pasaj.com da ve burada paylaşan (satışa sunan) Nuran hanım ile iletişime geçtim. Yelekleri örebileceğini söyledi. Yelekler örülecek de ne renk yaptıracağız ? O zamanlar benim yeğenciğime, doktorlar bir kız, bir erkek dedikleri için; kararsız kalıdk. Sonra biz de tek renk olmasındansa  karışık,  rengarenk olmasının daha mantıklı olacağına karar verdik. Ve Nuran hanım yeleklerimizi örmeye başladı.

Yelekler bitip, elimize gelince evdeki hesap çarşıya uymadı. Çünkü kavanozların en küçük boyu bile yeleklerin yanında büyük kaldı . Dolayısıyla yelekleri kavanozlara geçiremedik.

Bu arada  da Eminönü'ne gidip geliyoruz. Bebek eşyaları- süs malzemeleri alıyoruz. Oradaki toptancılarda da, merserize iplikten tığ ile örülmüş, yelek- hırka elbise ve tulum şeklinde, örgü şekerler görüyoruz. Yelekleri yada hırkaları içlerine, tüle sarılı badem şekeri koyarak süslemişler. Onları görünce, boşuna mı ördürdük, burada hazırları var , fikrine kapılsam da.... 
Yok! kesinlikle bizimkiler daha iyi ;) Bence örgü, merserize yünde olmamış. Yün, daha iyi.  Bizimkiler , el örgüsü ve bir sıcaklığı var.


Neyse uzatmadan konuya dönersem, kavanoz yerine alternatif aramaya başladım ve sonunda buldum. Mantar şişeler. Evet ! onların boyu  küçük, yeleklerin içine sığabiliyorlar. Çok sevindik tabi :)

Sıra geldi, içlerine konulacak şekerlere. Mantar şişelerin ağzı dar,  her şeker içine sığmıyor. Bir sorunu aşınca karşıma bir diğeri çıkıyor.  Ama pes etmek yok. Şekerleri yapacağım.


Yelekler renkli olunca, şekerlerde renkli olmalıydı. Şekerci, çikolatacı gezdim. Ve şişelerimin içine sığacak çikolatalar buldum. Çakıl taşı çikolatalar ( yeni çıkarmışlar ) ve küçük bonibonlar alarak şişelerin içine doldurdum. Etiketlerimi yapıştırdım,  yelekleri giydirdim.

Veeee minik adamlarım mevlit gününe hazır.



bilgi ve sipariş için : sibelcedizayn@hotmail.com

Kavanozlu Bebek Şekeri

Evet sıra geldi Şekerciklerime,


Bebişimiz olacak, şeker de verilecek. Ama etrafta bakıyorum hep aynı tarz şeyler:  biberon şeker , çubukta şeker.... Yok içime sinmedi. Bizimkiler farklı olmalı ve biz yapmalıyız.

Başladım araştırmaya

Araştırmalarım sonucu da  kavanoz fikrine takıldım, güzel geldi bana. Anne adayından da kavanoz için, onayı alınca süsleme aşamasını düşünmeye başladım. Önceleri kavanozlarıma reçel koymayı düşündüm.  Sonra reçel yapışkan, bittikten sonra yıkamak gerekecek, e yıkanırken süsü bozulacak vs. diye renkli badem şekerlerinde karar kıldım. O kadar uğraşıyorum süslemek için hemen bozulmasın di mi :))



Gittimm renkli badem şekerlerinden aldım. Kavanozların içlerine doldurdum. Sonra kurdelalardan fiyonklarımı yaptım. Ertesi gece stickerlarım hazırdı, onları yapıştırdım. Bir ertesi gece tepsilere yerleştirdim, paketledim ve yerine ulaştırdım. En üstte fotoğrafını gördüğünüz şekerler hastane odasında dağıtılacak.30 tane kadar . Onları da hoşumuza gittiği için aldığımız minik çantalara koyduk.  Kayınvalidenin hediyesi olan tavşanlı bebek şekerleri ile birlikte ziyaret edenlere verilecek.


 Bu uğur böcüklü kavanozlardan ise 70 adet yaptım. Toplamda 100 adet kavanoz almıştım zaten. 30 tanesini hastane odası için ayrı süsleyince. Kalan 70 taneyi de böyle süsledim. Bunlarda eve ziyarete gelen eşe dosta ve mevlitte gelenlere verilecek. Ama daha bitmedi bu kadar değil şekerlerim. Bir posta daha hazırladım yelekli, onlarıda birazdan paylaşıyorum.



bilgi ve sipariş için : sibelcedizayn@hotmail.com

Dijital tasarımlar






Merhaba bu aralar çok yoğunum ve çok fazla şey paylaşamadım sizlerle. Bir yandan da paylaşacaklarım da birikmeye devam ediyor. Eee bir yerden başlamalı dedim.
ve
Güneşli bir salı günü iş yerinde bilgisayarımın karşına geçmişken, hazır fazla işim de yokken sizinle paylaşacaklarımı düzenledim.

Normalde yaptığım her dijital tasarımı burada paylaşma şansım pek olmuyor. Sadece bunları tasarlarken iş mantığında tasarlamadım. Bununiçin paylaşabilirm. Çünkü tasarımın sahibi biziz:) Gerçi ilk tasarımımı farkettirmeden paylaşmış oldum sizlerle (puantiyeler ile süslediğim blog görselim de bana ait) o ayrı ;)

Dj kartları sevgili kardeşim Seren'in istediği üzerine tasarladım. Eşine sürpriz yapmak istemiş ben de yardımcı oldum. Damadımız normalde ayakkabı işi ile uğraşır ama hobi olarak da dj lik yapar. Bizde kendisinin daha rahat iş alabilsin rahat  iletişim kurabilsin diye kartvizit yaptık.
Sevgili eşi ,canım kardeşim 3 numaralı görseli beğendi ve 50 adet basarak teslim ettim.

Bebek stickerlarına gelince onları da yine Seren için hazırladım. Kendisi şu sıralar hamileliğinin son günlerini yaşıyor ve ben de ona bebek şekeri hazırlamakla meşgulüm. Şekerlerimizi süslemek için de bu stickerları yaptım. Ve kavanozcuklara yapıştırdım.
 Bebek şekerleri bitmiş hali ise burada ve burada
(:

22 Kasım 2012 Perşembe

Süslü Sabunlar


Süslemede sınır yok. Bu kez de sabunları süsledik. Sabunların fikri Seren'e (kardeşim) ait. Kendisi görmüş ve denemiş. Bizimle paylaştı, sonra biz altta kalır mıyız? malzemeleri aldık,  hep birlikte süsledik. Hep birlikte derken, annem, Seren, teyzem ve kuzenim Begüm oluyoruz. Geçtiğimiz yaz Çanakkale de annemlerin yazlıkta, yazlık komşularımızın meraklı bakışları altında sabun süsledik. Eee ulu orta olunca herkes merak etti beğenenler oldu biz de bir kısmını  hediye ettik ;)  Bunlar elimizde kalanlar ;) 

Sabunları banyonuzda süs amaçlı kullanabilirsiniz. Ben en çok dolap ve çekmecelerdeki  kullanışını sevdim.  Çünkü  missss gibi bir koku yayıyor. Benim gibi lavanta kokusunu sevmiyorsanız, lavanta keselerine alternatif deneyebilirsiniz.  A bir de gelin mevliti,bebek doğumu,  kına  hediyeliği vs. amaçla da yapılıp hediye veriliyormuş. Rengini de kullanım yerine göre değiştirebilirsiniz tabi;) 

Gerekli malzemeler :  Beyaz sabun, dantel yada güpür , kurdele ve incik boncuk yapıştırmak için biz silikon tabancası kullandık, yapıştırma malzemesinde tercih size kalmış.

14 Kasım 2012 Çarşamba

makyaj çantası

                      Çantaları minik fiyonklarla süsledim. Ve takı tasarladığım günlerden kalma malzeme ve          
                                            boncuklarımla da fermuar uçlarını hareketlendirdim :))

                
   kumaş çanta diktim ( annem duysun)

Ben ve dikiş ...
Benim gibi dikişi sevmeyen- bilmeyen biri şimdilerde dikişe merak saldı. Herşey Bodrum Türkbükün'de mickey mouse'lu çanta görüp o an için pahalı geldigi için alamamamla başladı. :) 
Dönünce ne yapsak diye düşünürken, bir gün kız kardeşimle kumaş aldık mickey mouse'lu yüzler kestik birleştirdik. Sıra geldi benim dikmemeee....  Nasil olacak ki? ben dikiş bilmem :)))  İşe, kumaş çantaların nasıl dikildiği ile ilgili internetten araştırma yapmakla başladım. Videolara fotoğraflara baktım ama yine de cesaret edemedim. O kadar heves ettim ki bu dikişe , hüsrana uğrayıp hevesim de kırılsın istemedim ağırdan aldım.  
Eee elde de olmazdı bu dikiş :) dolayısı ile dikiş makinesi  gerekti. Bir cesaret, bilmeyen halimle kısa süreli bir araştırmayla kendime dikiş makinesi aldım.
{Bu konuda da seçim yaparken çok zorlandım. O yüzden benim gibi yeni makine almak isteyenler için fikir olması açısından makinemin fotoğraflarını ve yorumlarımı da sizinle paylaşacağım}

Hiç makine kullanmamış hiç dikiş dikmemiş biri olarak hemen büyük çantayla başlamak istemedim. Önce minik çantalar dikerek işe başladım. Çantaları da blogunu çok beğendiğim izlemekten büyük keyif aldığım cafenohut un blogunda görmüştüm. Onun blogunda verdiği bağlantıdan da dikim videosuna  ulaşarak dikmeye başladım.
 Dikebildikçe de keyif aldım. Şu sırlar dikebildiğim tek şey bu çantalar olduğu için deli gibi de dikmeye devam ediyorum. Tabi çok dikince dikilenler  hediye ediliyor.
( Fotoğraflarını paylaştığım bu minik çantalarda  sahiplerini bulmuş durumda.)

Sırada iPad çantası dikimi var bittiğinde onu da sizlerle paylaşacağım.
Kumaşları ve dikiş makinesini alırken, "terzi mi bu, ne masraf ediyor, nasıl yapacak" diye söylenen annemse; sonuç karşısında şaşkın :))

9 Kasım 2012 Cuma

iyi tatiller

sibelcedizayn


Herkese iyi tatiller .....Hepimize rengarenk bir hafta sonu olsun....

Bugün Benim Doğum Günüm



Evet bugün doğum günüm... Ömrümden bir yıl daha geçti. Yeni bir yaş daha aldım. Gördün mü bak tam  31 oldum :)))

Beni bekleyen sona doğru bir adım daha attım. 
umarım güzel sürprizler güzellikler sağlık huzur ve tüm ailem sevdiklerim yanımda olur.
Bugün doğan herkesin ve tüm akrep burcu kadınlarının doğum günü kutlu olsun.

veee

hafta sonu 

hepinize iyi tatiller

7 Kasım 2012 Çarşamba

Cariye Tepsi

Hazır Hürrem modası varken bir cariye tepsi boyayayım dedim. Bu tepsi de yenilenen tepsilerden biri ,tepsi eskiden başka renkti. Önceki fotoğraflarını çekmediğim için öncesi sonrası yapamıyorum. Ama  alttaki boyayı kapamak için bayağı zorlandığımı hatırlıyorum. 
Bence tepsi kesinlikle böyle çok daha iyi . Tepside en hoşuma giden tarafsa boyutlu boncuk boyalarla üç boyut duran eşarp küpe ve inciler...

Çatlatma Tepsi

Eee kursa gidiyorum, boyama yapıyorum. Herkese bir şeyler boyuyorum.  Hiç anneannem kusur kalır mı? Mutfağa girmeyen pamuk ninem benim, Sibeeel bana da bir tepsi yap diye sipariş verince Yaşar'cağzıma da böyle bir tepsi boyadım. Mutfağını süslüyor .

Orkide Tepsi

Bu tepsiyi kuzenim Begüm'ün çeyizi için boyadım. Hazır kursa giderken boyama yapmaya devam ediyorken teyzoşumdan kızı için sipariş geldi. Ben de ona orkideli bir peçete alarak,  böyle bir tepsi hazırladım. 
Ama süssüz olmaz.  Bu kez vernik  içine sim döktüm. Ve tepsinin içini bu vernikle vernikledim. 
Ben beğendim Begüş de beğendi. :)  Umarım zamanı geldiğinde güle güle kullanır.

Mavi Bebek Tepsisi



Bu tepsimi de kursa gittiğim zaman boyadım. Yine bir önceki tepsim de kullandığım peçeteyi kullandım. bu kez ters işlem uyguladım pembe ve mavinin yerini değiştirdim. Ve dışında kullandığım puantiye yerine bu kez kare kullandım. Böylede güzel oldu. Yine çatlatma ve cam vernik uygulaması yaptım. 
Tabi bilenler bilir. Bilmeyenler için çatlatmadan önce tepsiyi istediğimiz renge boyarız. Sonra üzerine çatlatma verniği ve hemen sonrasında altta boyadığımız renkle uyumlu renkte boya sürerek çatlatırız. Çatlatma - yapmasını bilmeyene ve alışık olmayana biraz zor . Ben kaç defa sildim yaptım bilmiyorum:) 
 Neyse boyamız kuruyup çatladıysa sonrasında tutkalımızla peçetelerimizi yapıştırıyoruz. Ve üzerini vernikliyoruz. Cam vernik çok güzel duruyor. Ama onun da uygulaması biraz zahmetli. Verniği cam kavanozda hazırlayıp tepsinin üzerine döküyoruz. Her tarafına eşit yayıldığından emin olduktan sonra iki gün düz bir zeminde tepsimizi kuruması için bekletiyoruz. 
Hazırlamak için kullandığımız kavanozu da atıyoruz :)
Bu arada cam vernik bir kez kullanıldığından-  ki ben bir büyük bir küçük tepsi vernikledim-   en az iki objenizi hazırda verniklenecek şekilde bekletmelisiniz. Böylece aynı anda iki cam vernik tepsimiz olmuş oluyor.

PEMBE BEBEK TEPSİSİ



Bu tepsiyi üniversite zamanlarındaki ahşap boyama denemelerim sırasında kırmızıya boyayıp dekupaj yapıştırarak kullanmıştım. Öylece bir kenarda duruyordu. Çünkü iyi boyayamamıştım. Ama iki yıl önce ahşap boyama kursuna gittiğimde bu tepsiyi yenilemek istedim. Ve sonuç karşınızda... 
Nasıl yaptığıma gelince;
Tepsi ahşap -büyük boy.  Bebek pembesi ve bebek mavisi boya ile boyadım. Vazgeçemediğim puantiyelerle de tepsinin dış tarafını süsledim. Kenarlara boyutlu boya ile dantel görünümlü şekil yaptım. Bunlar hem güzel bir görünüm katıyor hem de varsa hatalarınızı kapatmaya yardımcı oluyor ;) Tepsinin iç tarafında ise çatlatma tekniği , peçete dekupaj tekniği uyguladım.Son olarak 100 kat ( cam ) vernik uyguladım. Veeee kırmızı tepsim tarz değiştirdi. 
Şu anda mutfağımda serviste kullanıyorum ama ilerde bebek mevlitinde  şerbet tepsisi veya bebek mama tepsisi olarak da kullanabilirim ;)

21 Ekim 2012 Pazar

Lohusa tacı- kına tacı





( Bebişimiz erkek diye annesi niye mavilerde sınırlasın kendini )


Bu taçları da hamile kız kardeşim için hazırladım. Neymiş efendim onları hazırlamaya gerek yokmuş. Nette satılıyormuş alınırmış  Bak işte yaptım oldu :))) pembe ve mavi olan taç süsü hazır Eminönü'nden aldım broş yapımında da kullanılıyor. Ben taç yaptım. Telini de siyah ince taçlardan seçtim. 14'lü paketler halinde satılıyor . Zemini keçe ve puantiyeli tüllerde kapladım. Kırmızı taç keçe puantiyeli tül kurdele ve hazır incili süs kullanarak sıfırdan yaptım. Bence kırmızı tülü duvak şeklinde uzun kullanırsak kına gecelerinde de kullanılabilir.  Taçlarım iyi günler de kullanılır inş.

20 Ekim 2012 Cumartesi

BEBEK TEPSİSİ (ŞERBET TEPSİSİ)

Bu da kız kardeşim için hazırladığım bebek tepsisi. Peçete dekupaj tekniği uyguladım ve süsledim. İyi ki erkek bebek için hazırladım kız olsa tepsinin halini düşünemiyorum :))) gerçi doğum Aralık'ta ama ben işimi sıkı tuttum :) 

iyi günlerde kullanılsın inş.

16 Eylül 2012 Pazar

BİR YASTIKTA KOCAYIN SÖZ TEPSİSİ

 Söz, nişan tepisisi
BİR YASTIKTA KOCAYIN SÖZ  TEPSİ

                                              Bu kez güvercinime gelinlik giydirdim :)


Bu da en son yaptığım söz tepsim ( bir yastıkta kocayın) . Tepsiyi sipariş üzerine geçen Mart ayında yapmıştım. Ancak söz iptal olunca tepsim ben de kaldı, şu anda pasaj.com da satışta. Sahibini bekliyor kendisi. Son söz tepsim diyorum çünkü bu aralar günfdemim de farklı konular var. Dikişe merak saldım. Minik makyaj çantaları dikiyorum durmadan. Bir de malum gündemimizde yakında doğacak olan Yalın bebişimiz oğlumuz var. Ona bebek tepsileri , bebek şekeri - şekerleri , annesine de lohusa taçları hazırlamakla meşgulüm. Bitenleri yükledim üzerlerine tıklayarak görüntüleyebilirsiniz.

Markafoni'den bir gelin damat biblosu aldım. Bu kez o bibloları kullanarak bir tepsi yapmak istiyorum. Bakalım nasıl bir tarzda ve ne zaman kısmet olacak.

15 Eylül 2012 Cumartesi

Kumrulu Söz Tepsisi


söz, nişan tepsisi

Bu yaptığım ikinci söz tepsim. Canım arkadaşım Esra'nın sözü için hazırlamıştım. gerçi şimdiler de bir buçuk senelik evli ama ben ancak fırsat bulup yaptıklarımı paylaşabiliyorum.

13 Eylül 2012 Perşembe

Melekli Söz Tepsisi

Bu tepsi de ilk söz tepsisi denemem. Kendim nişanlanacağım zamanlarda böyle süslü - farklı tepsiler yaygın değildi - Yıl 2007 olur - Yada ben farkında değildim. Dolayısıyla nişanda klasik gümüş bir tepsi kullanmıştık. Ama evlendikten iki yıl kadar sonra tasarım ruhum kabardı. Ve ara verdiğim hobi uğraşlarına geri döndüm. Evde ev islerinden yeterince hobiye vakit yaratamadığım dan ve daha fazla şey öğrenmek için ahşap boyama kursuna basladım.  Sözü fazla uzatmayayım  Ahşap boyama kursuna başlayalı iki ay olmuştu ki bu nişan mevzusu çıkınca apar topar başladım tepsi modeli araştırmaya, kafamda bir şeyler oluşmaya başlayınca da kısa surede bulabildiğim malzemeler ile bu tepsi çıktı ortaya.  Ve söz tepsisi maceram böylece başlamış oldu.